Vårslepp på Løvenskiold

Det ble et flott stevne på Løvenskiold i dag. Fint skyttervær og god stemning hele dagen.

På lørdag under funksjonærskytingen høljet regnet ned. Men regnet stoppet ikke de fleste til å ta flere runder.

Det ble et stort stevne. Hele 200 deltakere og 428 starter. Et åpent approbert stevne som også inkluderte KM i revolver og militær.

Oslo Sportsskyttere hadde ansvaret for to standplasser. Mange glade funksjonærer møtte opp og sørget for god mottak av skytterne og god flyt i gjennomføringen. Tusen takk til alle dere!

Stevnet er et samarbeidsprosjekt mellom Oslo-klubbene som driver aktivt med feltpistol på Løvenskiold-banene. Oslo Pistolklubb ledet det hele på en svært god måte. Takk for initiativ og godt lederskap.

Fra Oslo Sportsskyttere deltok hele 22 skyttere. Veldig gledelig å se så mange nye skyttere som begynner mestre feltpistolløypa. Bred deltakelse på tvers av klasser og grener. 

Noen resultater:

Petter C. Kristiansen fortsetter å imponere. Han skjøt 103 poeng på Felt Fin fra klasse C. Det er makspoeng i grenen, og kun én annen skytter i hele feltet matchet det, og begge med samme antall innertreff. 

Vår erfarne storskytter Olav Handeland (88), leverte imponerende prestasjon da han tok andreplassen i klassen V73. På 6 sekunder legger Olav alle 6 skuddene midt i figurene, så skytteren gløder fortsatt. 

På Felt Militær tok Petter bronse i KM klasse M. Johan Fredrik Svendsen vant Felt Militær klasse D og fulgte opp med 2. plass i KM. Ivar Årnes tok sølv i KM Felt i både Revolver og Militær klasse V65. Arild Waage tok bronse i Militær klasse V65.

Takk til alle som deltok og gjorde stevnet mulig!

Resultatene finner du på skyting.no under resultatliste pistol.

Dele innlegg